Ako pripraviť praktický finančný plán na rok 2025: Masterclass
Chcete, aby bol váš finančný plán pre rok 2025 funkčný nástroj na riadenie firmy?
V sérii piatich webinárov vás naučíme, ako si postupne zostaviť finančný plán, ktorý pokryje všetky dôležité oblasti od predikcie tržieb, cez plánovanie nákladov, až po riadenie cash flow a reportovanie.
Kurz je navrhnutý špeciálne pre majiteľov, manažérov a účtovníkov stredných firiem, ktorí sa chcú naučiť praktické základy finančného plánovania, ale aj dôležité detaily, ktoré pomôžu udržať podnikanie na správnej finančnej ceste. Krok za krokom vás prevedieme procesom tvorby plánu, ktorý je zrozumiteľný a prepojený s každodenným biznisom a účtovníctvom.
O webinári
Čo vám prinášame?
- Podrobný návod na tvorbu plánu pre vašu firmu, ktorý môžete priamo aplikovať a prispôsobiť svojim potrebám.
- 5 hodinových webinárov, kde každý z nich pokrýva konkrétnu oblasť finančného plánovania.
- Doplnkový webinár k vybraným praktickým otázkam
- Záznamy vám budú dostupné počas celého roku 2025
- Príklady pre rôzne typy podnikania – obchodnú firmu, firmu poskytujúcu služby a výrobnú firmu – aby ste získali konkrétnu predstavu o tom, ako plán aplikovať vo vašom odvetví.
- Excel nástroj pre finančné plánovanie, ktorý vám poslúži ako praktická pomôcka pri vytváraní vášho plánu.
Formát série
- Každá časť kurzu je zameraná na inú časť procesu finančného plánovania
- Kompletný kurz vám však poskytne ucelený obraz a všetky potrebné informácie pre prípravu vlastného finančného plánu
Webinár 1: Ako začať s tvorbou efektívneho finančného plánu (záznam z 28.11.2024)
- Prečo firma potrebuje finančný plán
- Cyklus tvorby finančného plánu, časti finančného plánu
- Štruktúra výkazu ziskov a strát, väzba na ostatné výkazy
- Klasifikácia nákladov (napr. priame, nepriame, variabilné, fixné)
- Praktické príklady členenia nákladov a výnosov a ich sledovanie v účtovníctve (analytické účty, strediská, zákazky)
- Ciele a KPI ako základný kameň finančného plánu
- Prístupy k tvorbe plánu (napr. na základe historických dát, zero-based budgeting, ...)
Webinár 2: Predikcia tržieb a plánovanie výnosov (záznam z 5.12.2024)
- Odhad budúcich tržieb, ktoré faktory vplývajú na predajné čísla, využitie historických údajov, analýza trhu, sezónnosť, stanovenie realistických cieľov predaja.
- Plán ostatných výnosov (napr. granty, dotácie, predaj majetku, .. )
- Prepojenie súvisiacich nákladov a výnosov
- Praktické príklady modelov finančného plánu firiem z rôznych odvetví
Webinár 3: Plánovanie nákladov (záznam z 12.12.2024)
- Plán prevádzkových nákladov, praktické príklady plánovania konkrétnych nákladov (napr. náklady na predaný tovar, materiál, náklady na marketing, osobné náklady, vzdelávanie, náklady na IT)
- Model finančného plánu pre obchodnú firmu
- Model finančného plánu pre firmy poskytujúce služby
- Model finančného plánu pre výrobnú firmu
Webinár 4: Plánovanie cash flow a pracovného kapitálu (záznam z 9.1.2025)
- Zásoby, inkaso pohľadávok, úhrady záväzky
- Investície
- Odpisy
- Financovanie
- Plánovanie rôznych scenárov vývoja, zohľadnenie rizík
Webinár 5: Od finančného plánu k manažérskemu reportingu - ako mať financie pod kontrolou (záznam z 16.1.2025)
- Riadenie výkonnosti firmy. Čo je dôležité vo firme sledovať?
- Forecasting a aktualizácia finančného plánu
- Účtovníctvo ako zdroj dát pre reporting
- Iné dátové zdroje pre reporting
- SW nástroje pre plánovanie a reporting
Hlavné témy
- Ako začať s tvorbou praktického finančného plánu
- Predikcia tržieb a plánovanie výnosov
- Plánovanie nákladov
- Plánovanie cash flow a pracovného kapitálu
- Od finančného plánu k manažérskemu reportingu - ako mať financie pod kontrolou
Lektor
Renáta Kiselicová (hlavná lektorka a odborná garantka kurzu)
Renáta položila základy dnešnej spoločnosti Centire ešte v polovici 90-tych počas štúdia na Fakulte manažmentu UK. Má bohaté skúsenosti v oblasti finančného manažmentu a kontrolingu, viedla viaceré projekty znižovania nákladov v stredných a veľkých firmách. Vo verejnom aj súkromnom sektore odborne riadila projekty zamerané na optimalizáciu nákladov a procesov. Expertne vedie tím portálu Valida.Marek Psota (lektor)
Marek sa pohybuje v oblasti podnikových financií, finančného manažmentu a kontrolingu viac ako 12 rokov. Po dlhoročnom pôsobení v korporátnom prostredí na Slovensku a vo Fínsku a kratšej skúsenosti vo svete startupov založil poradenskú spoločnosť Finpower s.r.o., ktorá pomáha firmám lepšie pochopiť ich finančné dáta a využívať ich vo svoj prospech. Okrem toho pomáha firmám zlepšovať fungovanie ich finančných oddelení, nastavovať a optimalizovať procesy a automatizovať rutinné činnosti na finančných oddeleniach.Často kladené otázky
Kurz je nastavený tak, aby jeho účastník prešiel celým procesom prípravy finančného plánu. Pri jeho zostavovaní sme mali na mysli majiteľov, manažérov a účtovníkov stredných firiem, ktorí:
- sa kvôli nedostatku času, motivácie alebo znalostí v súčasnosti nevenujú plánovaniu v dostatočnom rozsahu,
- chcú sa krok po kroku naučiť praktické základy finančného plánovania,
- chcú získať rady a tipy, ako robiť finančný plán ešte efektívnejšie a praktickejšie.
Záznamy budú k dispozícii do konca roka 2025.
Kurz je nastavený tak, aby jeho účastníci dokázali tvoriť finančný plán samostatne.
Áno, v prípade vašich otázok ku ktorémukoľvek aspektu plánovania sme vám k dispozícii.
Áno, účastníci dostanú praktický excel, ktorý si budú vedieť upraviť na svoje konkrétne potreby.